W każdym mieście funkcjonują firmy świadczące usługi w zakresie serwisu kotłów grzewczych. Dlaczego tego typu usługi są niezbędne? I dlaczego warto od czasu do czasu zamówić przegląd posiadanego kotła gazowego?
Położenie geograficzne Polski sprawia, że potrzebujemy sposobów na ogrzewanie domów w sezonie zimowym. W wielu mieszkaniach z powodzeniem stosuje się kotły zasilane gazem. Podobnie jak to dzieje się w wielu najróżniejszych urządzeniach tak i w przypadku pieców na gaz od czasu do czasu zdarzają się usterki. Awaria kotła grzewczego może bardzo negatywnie wpłynąć na komfort życia szczególnie wtedy, gdy wystąpi w okresie sezonu grzewczego. Nagły brak zasilania instalacji grzewczej w mieszkaniu oraz brak ciepłej wody użytkowej w zimie są bardzo uciążliwe. W takich sytuacjach niezbędna jest pomoc profesjonalnej firmy serwisowej. Usunięcie awarii w kotle grzewczym nie zawsze jest proste, ponieważ kluczowe jest zdiagnozowanie usterki. Oczywiście firma specjalizująca się w serwisie urządzeń grzewczych danej marki ma świadomość najbardziej typowych awarii występujących w różnych modelach kotłów, ale często przyczyny awarii są bardziej złożone i zdiagnozowanie ich może wymagać nie jednej wizyty serwisanta, a nawet kilku. W takich bardziej złożonych sytuacjach ogromne znaczenie ma doświadczenie serwisanta oraz jego kompetencje w zakresie napraw kotłów grzewczych.
Naprawa kotła gazowego, co jest potrzebne?
Przeprowadzenie skutecznej naprawy kotła gazowego przebiega w kilku etapach. Jak wspomnieliśmy już wcześniej, najważniejszym etapem jest zdiagnozowanie usterki kotła. Czasem są to proste do wyśledzenia przyczyny, na przykład uszkodzenie któregoś z elementów urządzenia. A czasem sprawa jest bardziej skomplikowana, a prawdziwa przyczyna może być ukryta i trudna do wyśledzenia. Po zdiagnozowaniu problemu serwisant opracowuje rozwiązanie sytuacji. Naprawa kotła zazwyczaj związana jest z wymianą jakiś jego elementów. Jeśli awarii uległa jakaś typowa część eksploatacyjna (np. elektroda zapłonowa, żarnik lub któryś z czujników), to zazwyczaj możliwe jest dokonanie naprawy nawet w trakcie pojedynczej wizyty ponieważ firmy serwisowe dbają o natychmiastowy dostęp do najbardziej potrzebnych części. Na przykład w firmie In-serwis, pracownicy wożą ze sobą bogate zaplecze oryginalnych części zamiennych, dzięki czemu wiele awarii mogą usunąć już podczas pierwszej wizyty u klientów. Czasem naprawa kotła może wymagać zamówienia odpowiednich części zamiennych, w takich sytuacjach potrzebna jest jeszcze jedna wizyta serwisanta, który przywiezie i zamontuje potrzebną część. To bardzo ważne, aby w każdej części Polski był dostęp do autoryzowanych firm serwisowych, które mogą zadbać o szybkie usuwanie awarii w sezonie grzewczym. Takie firmy przeprowadzają także montaże kotłów grzewczych oraz organizują okresowe przeglądy techniczne, które pozwalają na zapobieganie niektórym rodzajom awarii w okresie sezonu grzewczego.
Artykuł opracowany przy współpracy z agencją seo Nedio.